A Mozgókép, Média, Kommunikáció III. elnevezésű eseményen – az ünnep központi témájához kapcsolódóan – hat szakmai előadást tartottak az intézet oktatói.
Elsőként Madarász Judit „Reklámok a társadalmi, a fogyasztási és a médiahasználati szokások változásának tükrében. A Sió példája.” című előadását hallhatták az érdeklődők. A kutatás célja, hogy 3 korszakon (’70-es, ’80-as évek, rendszerváltás után, kereskedelmi televízió megjelenése) keresztül vizsgálja a reklámok változásait, különböző szempontok szerint, mindezt egy brand-en, márkán keresztül. Elhangzott: a legnagyobb különbség abban figyelhető meg, hogy manapság inkább a vásárlásra ösztönzés a jellemző, míg régebben a termék volt középpontban.
A következő előadó Mizser Attila volt, aki egy műfajismereti, műfaj elméleti kutatást végez, melynek témája „A levelek kódolt erezete”. Az előadás során több idézettel is találkozhattunk, illetve párhuzamba lett állítva a krimi és az irodalom, vagyis Ki a tettes?, Ki az író?
Tomesz Tímea témája a „Tanári szerepek és hitelesség az online térben” volt. A megújulás kényszerű korszaka a covid időszak alatt kialakult digitális oktatás. Milyen különbségek vannak az online és offline tanulás között, a tanárok szerepei között; a kutatásban 71 egyetemi hallgató vett részt, melyből 51 volt felhasználható a kutatásban.
Ezt követően Borbás László következett. Témája: „Flow, a táblagéppel támogatott hagyományos és digitális pedagógiai környezetben”. Ebben az előadásban is fő helyre került az online illetve offline oktatás közötti különbség. Végül Záhonyi-Ábel Márk következett „A kortárs ötvenévesek filmjei” című előadásával.
Összefoglalva tehát felettébb érdekes és kivételes előadásoknak lehettünk szem és fültanúi, és egészen különleges élmény betekintést nyerni egy folyamatban lévő kutatásba.